Címkék

2011. június 5., vasárnap

Matsuyama Kenichi - Egy 'furcsán' kiváló színész

Most egy olyan Japán színészről készülök írni, aki az egyik személyes kedvencem! Ez annyit jelent, hogy pusztán a neve láttán képes vagyok megnézni bármilyen filmet, sorozatot! Szerintem ő nagyon tehetséges, játékára leginkább az őszinte és természetes jelzőt használnám. Legnagyobb sikerét a Death Note (a világhírű animéből készült) című itthon is nagyon népszerű, három részes film által érte el, melyben a különc zsenit, L-t alakította. Valahányszor ránézek Kenichi-re érzem benne a világfájdalmat, az őrületet, a szexiséget, az erőt és egyfajta gyermeki kedvességet. Természetesen megint sok mindent rá lehet fogni az elfogultságomra, de azért azt mindenki higgye csak el, hogy ő egy nagyon is elismert, kiváló színész! 2010-es filmje, a Norvég Erdő éppen hogy csak kiment az itthoni művész mozikból, szóval szép hazánkban is bátran lehet hódolni alakításai előtt.
A következőkben főleg filmjeiről és sorozatairól fogok beszélni, és persze kiemelek pár kedvencet a nagyon széles repertoárból!

Matsuyama Kenichi 1985. Március 5-én született Japán Aomori városában. Nézzük összefoglalva:

  • Név: 松山ケンイチ
  • Név (romaji): Matsuyama Kenichi
  • Becenév: Matsuken
  • Foglalkozás: Színész, modell
  • Születés: 1985. Március 5.
  • Születési hely: Aomori, Japan
  • Magasság: 180cm
  • Súly: 60kg
  • Csillagjegy: Halak
  • Vércsoport: B
  • Család: Feleség - Kato Koyuki (こゆき) színésznő (2011)
  • Ügynökség: Horipro Square
Külön szeretem Kenichi-ben azt, hogy szereti elvállalni a különc, érdekes és nem mindennapi szerepeket. Híres is arról, hogy furcsa karakterek bőrébe bújik.
Bár 2001-ben  igazából modellként kezdte pályafutását, később mégis színészi tevékenységével szerzett magának hírnevet. 2002-ben kapta meg első kisebb szerepét egy TV-s produkcióban, a Gokusen-ben. 2003-ban debütált a mozivásznon, a Bright Future című filmben, melyben csak egy kis mellékszerepre futotta. 2006-ban azonban már egy főszerep jutott neki a Death Note-ban, ami egy neves animéből készült 3 részes mozifilm. Ez a szerep nem csak Japánban, de egész világszerte meghozta számára a népszerűséget.  A 'Hochi Film Awards'-on el is nyerte a Legjobb Új Színész díjat. 2007-ben ugyan ezért a szerepért átvehette a 'Yokohama Film Festival'-on a legjobb színésznek járó elismerést, valamint a 'Japanese Academy Awards'-on a Legjobb Új színész díjat. A három részes film mindegyikéért vehetett át díjakat, ami nem csak a mozit, de őt is minősíti. Később sikereket ért el a 'Detroit Metal City'-, 'Zeni Geba'-, és az 'Ultra Miracle Love story-ban nyújtott teljesítményéért.



Most akkor lássunk egy filmlistát:

  • Winning Pass (2003)
  • Bright Future (2003)
  • Gūzen nimo Saiaku na Shōnen (2003)
  • The Locker 2 (2004) - Yosuke Shinohara
  • Kamachi (2004)
  • The Taste of Tea (2004)
  • Linda Linda Linda (2005) - Makihara
  • Nana (2005) - Shin (Shinichi Okazaki)
  • Furyō Shōnen no Yume (2005)
  • Custom Made 10.30 (2005)
  • Otoko-tachi no Yamato (2005) - Katsumi Kamio (15 éves)
  • Oyayubi sagashi (2006)
  • Death Note (2006) - L
  • Death Note: The Last Name (2006) - L
  • Sexy Voice and Robo (2006) - Robo
  • Genghis Khan: To the Ends of the Earth and Sea (2007) - Juchi
  • Ten Nights of Dreams (2007)
  • Shindo (2007) - Wao
  • South Bound (2007) - Niigaki tiszt
  • Tsubaki Sanjuro (2007) - Lori Isaka
  • Dolphin Blue: Fuji, mō Ichido Sora e (2007)
  • L: Change the World (2008) - L
  • Don't Laugh at My Romance (2007–2008) - Mirume
  • Detroit Metal City (DMC) (2008) - Johannes Krauser II / Souichi Negishi
  • Kamui Gaiden (2009) - Kamui
  • Kaiji (2009) - Sahara
  • Ultra Miracle Love Story Yojin (2009)
  • Norwegian Wood (2010) - Toru Watanabe
  • Memoirs of a Teenage Amnesiac (2010) - Yuji Miwa
  • Gantz (2011) - Masaru Katō
  • Gantz: Perfect Answer (2011) - Masaru Katō
  • My Back Page (2011)
  • Usagi Drop (2011) - Daikichi
Sajnos idő és hely hiányában csak pár filmjéről írok külön! Mivel (még) nem láttam mindet, így aztán csak azok közül válogattam, amiket volt szerencsém megnézni, és amiket érdemesnek tartok arra, hogy mindenki más megismerjen.


A sort a Nana című filmmel kezdeném, ami szintén egy híres animéből készült mozifilm (2 részes). Ebben a moziban csak egy kisebb mellékszerep az övé, de amiért én kiemelem, az azért van, mert a külseje, a megjelenése itt nagyon furcsa, egyáltalán nem megszokott tőle. Hosszabb hidrogén szőke haja van, már majdhogynem teljesen fehér, és az szájától a füléig ér egy hosszú ezüst lánc. Mikor én először megláttam így, majdnem dobtam egy hátast, persze csak az után, hogy felismertem őt. Igazi rock fazont hoz, az tuti! A film egyébként nagyon kis kedves, két lányról szól, akik bár nagyon különböző személyiséggel rendelkeznek, mégis elválaszthatatlan barátok lesznek. Mind a kettőjüket Nana-nak hívják, innen a film címe, de míg az egyikük vadóc rocker, addig a másik egy igazi "cicababa'. Kettejükről és egy rock együttessel való kapcsolatukról szól a film.


Az első Death Note 2006-ban jelent meg, ami a 36 részes anime történetének csak a felét dolgozta fel (már előre tervezték a két részes filmet). Bevallom, hogy én hatalmas rajongója vagyok az animének, és hát a film azért nem ér fel vele, de azért azt mondhatom, hogy mégis csak egy jó feldolgozása annak. Igazából a másik férfi főszereplővel vannak nagyobb problémáim, illetve a színésznővel, de ez már megint egy másik kérdés. Én is, mint a legtöbb európai, ebben a filmben találkoztam először Matsuyama nevével, és be kell vallanom engem egyből megfogott az alakítása. Mondjuk 'L' karaktere egy nagyon hálás szerep, mivel egy folyton édességet zabáló, mezítláb járó, zseni nyomozóról van szó, aminek a karakterébe (az én véleményem szerint) Kenichi belevitt egy jó nagy adag misztikumot, gyermekiséget és nem utolsó sorban szexualitást. Nem, nem vagyok (elég) perverz, tessék csak ránézni az itt látható képre, és aki nem véli felfedezni a titokzatosság mellett a dögöt is a srácban, az ugyan írja már meg nekem, hogy akkor én mégis mit láthatok benne!

A Death Note: The Last name, a film második része már lezárja az animéből ismert történetet. Ez, és az előző film csak és kizárólag együtt értelmezhető, már csak azért is, mert az első részt gyakorlatilag félbevágták a folytatás érdekében. Bevallom én az elejét sokkal jobban szeretem mind az animének, mind a filmnek de azért a vége nélkül (of course) nem lenne az igazi. Bár a filmben kicsit változtattak a végkimenetelen (talán a harmadik rész kedvéért is, bár ekkor még nem tudhatták, hogy akkor siker lesz a film, hogy kell majd egy extra epizódot is készíteni), szóval én azt javaslom mindenkinek, hogy aki teheti, nézze meg az animét is, mert hát a történet az valami a zseniális (illetve én még a zenéjének vagyok hatalmas kedvelője!).
Az utolsó, harmadik film, az 'L change the world' már  2008-ban készült, és ez már egy teljesen független történet L-el a középpontban. Persze itt is a világot kell megmentenie (egy kisfiúval és egy kislánnyal egyetemben), de ez már sejtet egyfajta továbbmenetelt, lezárást. Én elárulom, hogy ebben a részben szerettem bele a fiúba, addig csak élvezettel adóztam a játéka előtt.  Itt, mivel már szinte csak rá összpontosul a figyelem (leszámítva a béna gonosztevőket), megfigyelhetőek az apró részletek, finomságok, amik az ő egyéni alakításainak a sajátjai. Szerintem egyszer mind a három részt érdemes megnézni, ha nem is azért, hogy gyönyörködjünk Matsuyama-ában, akkor azért, mert a történetek és a karakterek nagyon találóak, szórakoztatóak.



2010-es filmje, a Norwegian Wood (Norvég Erdő) egy Haruki Murakami regény feldolgozása, és hát témáját tekintve mondhatnám, hogy egy szerelmi történet, de hát annál azért sokkal elvontabb. Bár tény és való, hogy középpontban Toru Watanabe (Matsuyama Kenichi) és az ő szerelmi élete áll, de mégis, több ez puszta románcnál. Már csak azért is, mert az egyik  barátnője egy kissé bolond, depressziós, míg a másik félénken bevállalós, hétköznapi lány. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy ez egy érzelmi dráma, ahol a kapcsolatok testi minősége is erős hangsúlyt kap. Azért azt hozzá tenném, hogy én nem olvastam a könyvet, amit valószínűleg kellene, hogy jobban megértsem mi miért történik. Nem mondom, hogy a film egy díjnyertes alkotás, de az tény, hogy Matsuken nagyon jól játszik benne. Annyira hiteles az összes momentuma, hogy minden egyebet megbocsátok, és talán inkább a forgatókönyv hibájának számítok fel. Azért erősen 16 karikás a film, annak ellenére, hogy konkrétumot nem látunk egyszer sem, ahogy azt egy jól megszokott Japán filmtől megszokhattuk.



Még egy utolsó filmről, a Memoirs of a Teenage Amnesiac-ról  írnék pár szót, amit én azért szeretek, mert 1: nagyon vicces ahogy angolul beszélnek benne, 2: mert Kenichi és Maki Horikita párosa iszonyatosan aranyos benne és 3: mert ez egy úgymond "Japán tinifilm" amerikai módra, ami kicsit mókás a számomra. Szerepel még a filmben Yuya Tegoshi (A NEWS oszlopos tagja) és Anton Yelchin (akit én a Huff című amerikai sorozatban szerettem meg).
A történet röviden egy lányról, Naomiról (Maki Horikita) szól, aki egy véletlen folytán elveszti a rövidtávú memóriáját, így aztán nem emlékszik a barátaira, pasijára, arra, hogy mit szeretett csinálni, hogy milyen is volt ő valójában. Ekkor találkozik a titokzatos, "rosszfiúval", Yuji-val (Matsuyama Kenichi), akivel hamar egymásba is szeretnek. Régi jó barátja, Mirai próbál neki segíteni, hogy visszazökkenjen a régi kerékvágásba, de persze nem olyan egyszerű emlékek nélkül egy "idegen" életét élni. Pasija a teniszkirály, macsó fiú Ace, pedig egyre inkább csak azzal nyaggatja, hogy mikor fekszenek már le. Röviden és tömören, mintha csak egy amerikai tinifilmet látnánk, csak éppen félénkebb kiadásban. Én mindenesetre jókat derültem a mozi alatt, szóval csak ajánlani tudom. (Sajnos csak japán nyelvű trailer-t találtam, így azt nem teszem közzé.)

Most pedig (mondtam, hogy hatalmas a repertoárja a fiúnak) jöjjenek a sorozatai, TV-s szereplései!

  • Gokusen (2002)
  • Kids War 5 (2003)
  • 1 Litre of Tears (2005) - Kawamoto-senpai
  • Tsubasa no Oreta Tenshitachi (2006), 2 rész - Shingo (Taro-san)
  • Sono 5 fun mae (2006) - Yuka Takashi (Mini-Drama)
  • Sexy Voice and Robo (2007) - Robo
  • Nana (2007)
  • Zeni Geba (Money Crazy) (2009) - Gamagori Futaro
  • Love of 99 Years: Japanese Americans (2010) - Hiramatsu Jirō
  • Taira no Kiyomori (2012) - Taira no Kiyomori

    A 11 részes 1 Litre of Tears-ben Matsuyama még csak egy kisebb mellékszerepet játszott, bár a sorozat ettől még szerintem nagyon jó. A történet egy lányról szól, akit 15 évesen egy gyógyíthatatlan betegséggel diagnosztizálnak, de ő éli tovább életét, talán még teljesebben, mint addig. A sorozat egyébként igaz történet alapján készült, és talán éppen ezért még megkapóbb, drámaibb. Aya, a beteg lány ugyanis naplót vezetett egészen addig a pillanatig, míg nem bírt tollat tartani a kezében. A naplónak "One Litre of Tears" lett a címe, innen a sorozatbeli cím is. Természetesen egy nagyon szép szerelmi történetről beszélünk, így aztán tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek! A két főszerepben Erika Sawajiri és Nishikido Ryo.


    Az utolsó dorama a Zeni Geba (Money Crazy) egy nagyon nyomasztó, kegyetlen és gonosz sorozat, amiben Kenichi egyszerűen zseniális! Én ezt az alakítását kedvelem leginkább, habár egy igen csak 'negatív', őrült karaktert formál meg. A Zeni Geba egy fiúról szól, akit alkoholista és semmirekellő apja még kiskorában megvert, ezért az arcán és a szemén egy hatalmas vágás található. Mivel szegény anyjával nőtt fel úgy, hogy gonosz apja mindenüket elvette, ezért aztán később bosszúra szomjazva elhatározza, hogy a pénzért bármit megtesz! Hihetetlen gonoszság és megszállottság uralja a főszereplőnket, Futaro-t, aki még ölni is képes, csak hogy elérje célját. A történet egyébként egy 1970-es mangából készült, de még ma is iszonyatos erős a mondanivalója. 2010-ben Matsuyama átvehette a legjobb színésznek járó díjat a 'Television Drama Academy Awards'-on ezért az alakításáért. Ezt mindenkinek látnia kell, de előre szólók, nem könnyű egy darab!



    És akkor így a végére egy bónusz, Kenichi egy Pepsi next reklámban is szerepelt, és nagyon kis aranyosak a videói! Remélem ti is kedvet kaptok hozzá, hogy megnézzétek egy-egy alakítását! Én mondom, megéri! Enjoy!




    Semy

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése