Címkék

2011. június 11., szombat

Top 10 - 'Best of' (Bi) Rain

Naponta több toplistás ötletem is támad, aztán vagy elvetem, vagy leülök és úgy döntök, hogy megvalósítom! Így született meg ez a mostani Top 10 is. (Rain-ről egyszer már írtam, így most nem mutatnám be, hogy mekkora sztárról is van szó.) Éppen feküdtem az ágyban, mikor felcsillant bennem az 'értelem', akarom mondani bevillant az ötlet, hogy csinálnom kell egy Rain rangistát. Sajnos itthon őt "annyira nem szeretik", ami valószínűleg annak köszönhető, hogy elég rendes, akarom mondani kemény hip-hop műfajt képvisel, nem azt a slágeresebb pop vonalat követi. A legtöbben talán onnan emlékezhetnek "rá", hogy még anno a 'Csillag születik' Bad Boys tánccsoportja nyomatott egy dance-et a Rainsim című számára.  (I' gonna be a Bad Boy, I'm gonna be a Bad Bad Boy...) Nagy hiba lenne elkönyvelni az alapján az egy szám alapján (habár egy kiváló nótáról beszélünk), hiszen hatalmas a repertoárja, és gyanítom, hogy sokan a számainak a felét sem ismerik! Most ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenkinek szeretnie kell Rain-t, de legalább odáig jussunk el, hogy azután mondunk "végleges véleményt", hogy tudjuk is miről beszélünk! Én elfogult vagyok, mert nagyon szeretem mind az embert (akarom mondani a szexisten férfiállatot), mind a zenét, amit csinál / képvisel. De hát, ízlések és pofonok! Nézzük inkább, hogy miként alakult nálam Rain 'Best of' 10-es toplistája!


+1. Ways to Avoid the Sun

Ez a szám azért kapta meg a kitüntetett szerepet, mert annyira, de annyira szeretem, hogy  azt  nem lehet szavakkal kifejezni! Ha lenne egy olyan lista, hogy 'All time favourite' akkor azon nálam tuti, hogy előkelő helyen szerepelne Rain-nek ez a lassú nótája. Azért azt még gyorsan hozzátenném, hogy egy 2003-as dalról van szó! Szóval nem semmi! Egyszerűen imádom a hangulatát, a klipjét (benne Rain táncát of course :P), a szövegét...mindent! Nálam hatalmas befutó a Ways to avoid the sun, szóval nem tudtam semmiképp se besorolni a többi szám közé! Így lett a +1-es kategória győztese!




10.  Bad Guy

Egy újabb ősrégi (2002-es) száma, igazából a leges legelső nagy slágere foglalja el a 10. helyet. Hát ebben a klipben még olyan kis fiatal, de már itt rendelkezik azzal a karizmatikus kisugárzással, amivel meghódította magának fél Ázsiát és Amerikát, mondhatnám, hogy a fél világot. A Bad Guy még egy sokkal inkább populárisabb, mondhatnám slágeresebb száma, mint a későbbiek, így fel kehet készülni a továbbiakra! Ja, és persze imádom a szexi "rossz fiúkat"! Tizedik tehát a Bad Guy!



9. Baby Baby

Hát ez a szám szerintem nem sokak kedvence lehet, én mégis valamiért nagyon szeretem! Vannak megmagyarázhatatlan dolgok, mint a gabonakörök vagy a Stonehenge, és valószínűleg ez is beilleszthető lenne a sorba. Nekem a zene a lényeg, és mindegy hogy az rap, hip-hop, techno, rock vagy éppen mulatós Lajcsi nóta, ha találok benne 'valamit' amit szerethetek, amit a magaménak érezhetek, akkor tőlem az jöhet!  Egy igazi zene őrült nem nagyon válogat! Hallgassátok, hátha ti is megtaláltok benne 'valamit'!





8. Because of You

Bevallom nagyon szeretem Rain lassú számait, de úgy egyébkén is nagy rajongója vagyok a balladáknak. Engem meg lehet venni egy-egy lágyabb, dallamosabb lassú ritmussal. Egyébként aludni is ilyen "relax" muzsikára szoktam. Meghallhatjátok, hogy ez a szám is tökéletes egy szép álom előidézéséhez. Én természetesen nagyon szeretem! Egyébként meg lehet figyelni, hogy szinte mindegyik számában olyan 2:35 és 2:55 között kezd el igazán énekelni, valamint akkor változik meg a nóta és kezd "felpörögni". Valószínűleg ez nem véletlen, ez a bizonyítéka annak, hogy Rain nótái építkeznek.




7. My Way
Na ez egy tipikusan Rain-es nóta, de szerintem a maga középtempójúsága mellett nagyon ütős! Nem is értem, miért csak a hetedik!  A cím teljes mértékben illik a számhoz, illetve annak előadójához, valamint ez a "klip"!!! Hát nagyon imádom, ezt mindenkinek látnia kell! Jöjjön tehát a My Way!



6. Sad Tango

Ez a fiú tudja ötvözni a stílusokat, de a végén csak hip-hop lesz a végeredmény! Maradjunk annyiban, hogy de neki ez áll jól, vagy inkább a legjobban. Ez a szám ugyan csak tangós, hát hallgassátok meg, hogy még ez is mennyire Rain-es tud lenni! Én most a szám angol verzióját mutatom meg, hogy azt is hallhassuk, milyen szép az angol kiejtése! Igazából csak nem tudok mit mondani, ez úgy jó ahogy van!



5. Love Song

Egy újabb hatalmas kedvenc jön, és hát be kell vallanom, hogy ennek a számnak a klipje...hát huh! Nem tudom eldönteni, hogy nevessek e rajta, vagy inkább essek tőle teherbe! XD És igen, élőben ugyan így eltáncolja, felhúzza a kis pólóját, hogy megcsodálhassuk kockás hasát! Köszönjük, hogy Rain nem szégyenlős (már)! Egyébként egy nagyon szép számról van szó. Love Song, enjoy!



4. Touch Ya

Azt hiszem innentől kezdve nem szabadna egy szót sem szólnom, ugyanis már csak hatalmas slágerek jönnek! És, mint ilyenek, hát nem kell mondanom, hogy mind iszonyat jók! Ez a szám mondjuk szerintem ugyan csak megosztja a közvéleményt, de 'who cares', szerintem hatalmas! Mellesleg én tuti megengedném Rain-nek, hogy: "Touch Ya"! :D Élő verziót adok, mert miért is ne?!



3. Rainism

Itt van a már fentebb emlegetett Rainism, ami iszonyat 'dance' szám szerintem. Tényleg nem találom a megfelelő szavakat! Én, mint hatalmas Rain fan, úgy vélem elég csak meghallgatni, hogy megszeressük. Nálam "szerelem" volt első hallásra! Azért titkon remélem, hogy ezzel nem vagyok egyedül! Csak a dobogó alsó foka a kiváló Rainism-é!



2. It's Raining

Ajjaj, tényleg bajban vagyok! Szeretnék valami okosat mondani, de azt hiszem nem fog menni! Inkább csak annyit teszek hozzá, hogy szeretnék egyszer egy olyan pasit magam mellett tudni, aki úgy táncol, mint Rain. Ugye, hogy szép álom? Na jó, egye fene, beérem a felsőtestével is! XD "Tinilány szindróma", ez már beteges, de az orvosok is azt mondják, hogy ez már gyógyíthatatlan. XD



1. Hip Song

Mi más lehetne az első, ha nem a Hip Song?! Party muzsika, hatalmas tombolás, fülsüketítő sikoltozások közepette folytatott eszeveszett ugrálás és hasonlók! Azt hiszem ezzel mindent elárultam. És a srác csípőmozgása! Azt hiszem nem szorul magyarázatra a dolog! Csak annyit mondok, de a szó minden értelmében tényleg azt is kivánom, hogy: Enjoy!



És amik kimaradtak: Don't Stop, But I love you, In my bed, One, Move on, Love Story, Only You stb.


Semy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése